Παρασκευή 24 Ιουλίου 2020

Ερώτηση στη Βουλή για τη στέγαση του 2ου ΚΕΣΥ Β' Αθήνας

Σχετικά με το οξύ και επείγον πρόβλημα της στέγασης του 2ου ΚΕΣΥ Β’ Αθήνας, για το οποίο έχουμε ήδη ενημερώσει από τον περασμένο Δεκέμβρη, η βουλευτίνα του Κ.Κ.Ε. Λιάνα Κανέλλη κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας.

Θυμίζουμε ότι το 2ο ΚΕΣΥ Β’ Αθήνας ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο 2018. Τον Ιανουάριο 2019 η Περιφέρεια Αττικής, που είναι η κατά νόμο αρμόδια για την στέγαση των ΚΕΣΥ της Αττικής, προκήρυξε μειοδοτικό διαγωνισμό για την εξεύρεση κατάλληλου ακινήτου. Ο διαγωνισμός εξελίχθηκε κανονικά, παρότι μεσολάβησαν οι αυτοδιοικητικές εκλογές, υποβλήθηκαν δύο προσφορές, και τον Ιούνιο 2019 συγκροτήθηκε η Επιτροπή Ελέγχου Καταλληλότητας για να εξετάσει τα ακίνητα που προσφέρθηκαν. Όμως, όπως γράφαμε στη 1/12/2020,  «τέλη Νοεμβρίου 2019, η Επιτροπή Καταλληλότητας ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙ ΑΚΟΜΑ τα ακίνητα και δεν έχει αποφασίσει για την τύχη του 2ου ΚΕΣΥ Β΄ Αθήνας που εξυπηρετεί 283 σχολικές μονάδες και 40.000 μαθητές!»

Μετά από παρεμβάσεις των Ενώσεων Συλλόγων Γονέων των εμπλεκομένων Δήμων και της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής, και όπως προκύπτει και από τα πρακτικά της Βουλής που μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω, η Επιτροπή Καταλληλότητας επιτέλους έλεγξε τα ακίνητα στις 19 Δεκεμβρίου 2019, έναν ολόκληρο χρόνο μετά την ίδρυση του ΚΕΣΥ και έξι ολόκληρους μήνες μετά την συγκρότησή της, και αποφάνθηκε ότι το ακίνητο που μειοδότησε δεν πληροί του όρους και τις προϋποθέσεις. Έκτοτε, δεν έχει σημειωθεί καμία απολύτως πρόοδος, δεν έχει υπάρξει καν απόφαση επί της ένστασης που, αναμενόμενα, υπέβαλε ο ιδιοκτήτης του ακινήτου που απορρίφθηκε από την Επιτροπή Καταλληλότητας.

Δυστυχώς, η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς αναμένεται να βρει ξανά το 2ο ΚΕΣΥ Β’ Αθήνας με τις υπηρεσίες του κατακερματισμένες να φιλοξενούνται σε διάφορους χώρους που έχουν διατεθεί από σχολεία της Αγίας Παρασκευής και του Χαλανδρίου και από υπηρεσίας του Δήμου Αγίας Παρασκευής. Επαναλαμβάνουμε κι εδώ ότι εξαιτίας της έλλειψης ενιαίου ξεχωριστού χώρου για τη δομή αυτή:
  • Επιτείνεται δραματικά ο χρόνος αναμονής των αξιολογήσεων των αιτήσεων
  • Καθίσταται δυσλειτουργική η υπηρεσία στην οργάνωση και στη διαχείριση των υποθέσεων
  • Χάνεται η απαιτούμενη σε αυτές τις περιπτώσεις διακριτικότητα και εμπιστευτικότητα, αφού οι εξεταζόμενοι προσέρχονται σε σχολεία εν ώρα λειτουργίας
  • Λόγω της παντελούς έλλειψης διακριτικότητας, συγκεκριμένες περιπτώσεις παιδιών και γονέων αρνούνται να προσέλθουν προς αξιολόγηση φοβούμενοι την έκθεση
  • Προκαλούνται πολλές δυσλειτουργίες και στα ίδια τα σχολεία που φιλοξενούν τη δομή
Η επίκληση της επιδημίας του COVID-19 από την αρμόδια Υφυπουργό για να δικαιολογήσει την αδράνεια των αρμοδίων υπηρεσιών από τον περασμένο Δεκέμβρη μέχρι και σήμερα (θυμίζουμε ότι τα περιοριστικά μέτρα ενεργοποιήθηκαν μέσα Μαρτίου) είναι, επιεικώς, απαράδεκτη και δεν ελαττώνει στο παραμικρό την ευθύνη της Πολιτείας που ενάμιση και πλέον χρόνο μετά την ίδρυση του 2ου ΚΕΣΥ Β’ Αθήνας δεν έχει ακόμη εξασφαλίσει την ενιαία στέγασή του.

Η Ένωση, μαζί με τις Ενώσεις των γειτονικών Δήμων και την Ομοσπονδία, θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε να λυθεί άμεσα το πρόβλημα της ενιαίας στέγασης του 2ου ΚΕΣΥ Β’ Αθήνας.

Παρθέτουμε τα Πρακτικά από τη σχετική συνεδρίαση της Βουλής

Παρασκευή 3 Ιουλίου 2020

Παραίτηση Γιάννη Αντωνιάδη

Ο Γιάννης Αντωνιάδης παραιτήθηκε από μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης και συνεπώς και από τη θέση του Αντιπροέδρου.

Ακολουθεί η δήλωση παραίτησής του.

Δευτέρα 11 Μαΐου 2020

Βιντεοσκόπηση και Αναμετάδοση Μαθημάτων

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Δήμου Χαλανδρίου είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην βιντεοσκόπηση και αναμετάδοση online των μαθημάτων στην τάξη (που με διαδικασίες fast – track η κυβέρνηση έφερε και ψήφισε στις 8 Μαΐου αργά το βράδυ) και υιοθετούμε τις διατυπωμένες θέσεις σωματείων εκπαιδευτικών:
  • Αυτή η ρύθμιση δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.
  • Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δεν μαγνητοσκοπείται αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Την ίδια στιγμή αφήνει ανήλικα παιδιά ανυπεράσπιστα μπροστά σε οποιονδήποτε «καλοθελητή»!
  • Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη).
  • Η σχέση εμπιστοσύνης, που με τόσο κόπο χτίζουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες, παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. Πώς προστατεύονται για παράδειγμα οι μαθητές μας αν μια αφελής απάντηση ενός μαθητή γίνει viral και τον στιγματίσει σε όλη του ζωή; Η ίδια η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια κάμερα!
  • Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση που δεν είναι ούτε για livestreaming, ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Το Υπουργείο Παιδείας χωρίς να λογαριάζει τίποτα μετατρέπει τα σχολικά μαθήματα σε «big brother».
  • Η εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στο σχολείο δεν είναι «webinar». Δεν είναι τυφλή (ανα)μετάδοση τυποποιημένη γνώσης. Δεν είναι ούτε το ισοδύναμο της μελέτης τόμων βιβλιογραφίας. Είναι πάνω απ’ όλα άσκηση κοινωνικοποίησης και διάπλαση χαρακτήρα.
  • Οι εκπαιδευτικοί, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, στις ειδικές εκπαιδευτικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν, στάθηκαν με όλα τα μέσα δίπλα στους μαθητές μας χωρίς καμία απολύτως στήριξη από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Γνωρίζουμε τον τρόπο να σταθούμε έμπρακτα και ουσιαστικά δίπλα σε όλους τους μαθητές μας και σε αυτές τις νέες συνθήκες.
  • Η στάση του Υπουργείου Παιδείας είναι εξαιρετικά επικίνδυνη! Η τροπολογία που ψηφίστηκε υπερβαίνει κάθε όριο, αφού κλείνει το μάτι σε όποιον μαθητή δε θέλει να έρθει στο σχολείο, να παρακολουθεί το μάθημα από το σπίτι του! Δηλαδή, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία να μην είναι υποχρεωτική για όλους!
Καλούμε τον Δήμο Χαλανδρίου που είναι αρμόδιος για τις σχολικές υποδομές, να πάρει απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου καταδικάζοντας την συγκεκριμένη απόφαση και να μην επιτρέψει να εγκατασταθεί στα σχολεία μας ο εξοπλισμός βιντεοσκόπησης των μαθημάτων.

Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων να μην συναινέσουν στην βιντεοσκόπηση των παιδιών τους, να κινητοποιηθούν και να εμποδίσουν να εγκατασταθεί τυχόν εξοπλισμός βιντεοσκόπησης και να μην επιτρέψουν στα παιδιά τους να παρακολουθούν μαθήματα στην περίπτωση που βιντεοσκοπούνται.

Καλούμε τα παιδιά να αντιδράσουν με τα συλλογικά τους όργανα.

Σάββατο 9 Μαΐου 2020

Για το άνοιγμα των Σχολείων

Τα σχολεία ανοίγουν την Δευτέρα 11 Μαΐου για την Γ΄ Λυκείου και την Δευτέρα 18 Μαΐου για τα Γυμνάσια και τις Α΄ & Β΄ τάξεις Λυκείου. Ανοίγουν με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας μετά από εισήγηση της αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής.

Οι ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας μας δημιούργησαν πολλά ερωτηματικά, ανησυχίες και έντονο προβληματισμό γνωρίζοντας την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία με την χρόνια υποχρηματοδότηση, τις ακατάλληλες κτιριακές υποδομές, την έλλειψη προσωπικού καθαριότητας, τα εκπαιδευτικά κενά κ.α.

Ο ρόλος των Οργανώσεων Γονέων είναι να υπερασπιστούμε τη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία όλων των μαθητών, την υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης, τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου σήμερα αλλά και με ορίζοντα τη νέα σχολική χρονιά. Να είμαστε δηλαδή τα μάτια και τα αυτιά των γονιών στα σχολεία.

Πρώτη προτεραιότητά μας είναι να διασφαλιστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με ασφάλεια, δηλαδή να εξασφαλιστούν μέτρα προστασίας και ατομικής υγιεινής για το σύνολο της σχολικής κοινότητας, με ευθύνη του Κράτους και χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Οι οδηγίες του Υπουργείου για τους όρους με τους οποίους πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία δικαιώνουν τις πάγιες διεκδικήσεις του Γονεϊκού κινήματος, οι οποίες πρέπει να γίνουν πλέον πράξη έστω και με αφορμή την επιδημία του Covid-19. Συγκεκριμένα:

  1. Μέγιστος αριθμός 15 μαθητών ανά τάξη για λόγους πλέον όχι μόνο παιδαγωγικούς αλλά και δημόσια υγείας
  2. Μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία καθ' όλο το ωράριο λειτουργία του
  3. Νοσηλευτές και προσωπικό υπηρεσιών υγείας στα σχολεία
  4. Σύγχρονες σχολικές υποδομές.
  5. Προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.

Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων να βρεθούν στα σχολεία ώστε να ελέγξουν αν τηρούνται τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, αν υπάρχει προσωπικό καθαριότητας και πώς υλοποιούνται συνολικά τα μέτρα που εξήγγειλε το Υπουργείο Παιδείας. Απευθυνόμαστε στη Διεύθυνση του σχολείου, στη Δημοτική Αρχή και στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε περίπτωση που δεν τηρούνται τα μέτρα, και ενημερώνουμε σχετικά την Ένωση. Είμαστε σε επαγρύπνηση για να αντιδράσουμε και να κινητοποιηθούμε.

Κυριακή 3 Μαΐου 2020

Για το Νομοσχέδιο για την Παιδεία

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Εμείς, γονείς όλων των βαθμίδων των σχολείων, θέλουμε να καταγγείλουμε και τον τρόπο αλλά και το περιεχόμενο του αντι-εκπαιδευτικού νομοσχεδίου που κατέβηκε προς συζήτηση, από το Υπουργείο Παιδείας, εν μέσω πανδημίας και με τον λαό κλεισμένο στα σπίτια του! Ένα νομοσχέδιο το οποίο περιλαμβάνει ό,τι πιο αντιδραστικό προσπαθούν εδώ και χρόνια, όλες οι κυβερνήσεις να περάσουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και έχει βρει την κατακραυγή όλων όσων ασχολούνται με την εκπαίδευση, εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, μαθητών και γονέων.

Κάνουμε ξεκάθαρο ότι δεν χωράει συζήτηση ένα νομοσχέδιο, που για τα παιδιά μας επιφυλάσσει,  ένα σχολείο όπου:
  • Αυξάνεται ο αριθμός μαθητών ανά τάξη σε αίθουσες κλουβιά και κοντέινερ, πόσο μάλλον την εποχή του Κορονοϊού! Στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία στα 26, σε Γυμνάσια και Λύκεια αυτό θα ορίζεται με Υπουργικές Αποφάσεις, δηλαδή λάστιχο!!!!
  • Βάζει «προτεραιότητες» στις ανάγκες για την Ειδική Αγωγή που σημαίνει ότι θα αφήνει χιλιάδες μαθητές χωρίς παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης κ.α.
  • Στα νηπιαγωγεία μιλάνε για «αναβάθμιση» εισάγοντας Αγγλικά και πληροφορική(!), την ίδια ώρα που δεν έχουν ξοδέψει δεκάρα για τις ανάγκες της 2χρονης προσχολικής αγωγής, που ο σχεδιασμός περιλαμβάνει μέχρι και κοντέινερ σε αυλές σχολείων, χωρίς κουζίνα και χώρο σίτισης, χωρίς προσωπικό.
  • Επανέρχεται η τράπεζα θεμάτων από την Α’ Λυκείου (την προηγούμενη φορά που εφαρμόστηκε, ο αριθμός μαθητών που απέτυχαν αυξήθηκε κατά 600%)
  • Ανώτερο όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη, αποκλείοντας χιλιάδες μαθητές από τη δυνατότητα να συνεχίσουν τη φοίτησή τους.
  • Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τη τοπική διοίκηση, θα πρέπει να διαλέγουν χορηγίες, χωρίς να αναλαμβάνει το κράτος τις υποχρεώσεις του για πλήρη κάλυψη των αναγκών σε εξοπλισμό και υποδομές!
Είναι αρκετά αυτά για να κρίνουμε ότι είναι αντι-εκπαιδευτικό, επιφυλάσσει ακόμα χειρότερους όρους και γι’ αυτό το απορρίπτουμε! Να αποσυρθεί τώρα! Οι γονείς θα συνεχίσουμε να είμαστε στο πλευρό των παιδιών μας και των εκπαιδευτικών για ένα πλήρες, σύγχρονο και δωρεάν σχολείο που θα καλύπτει όλες τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών.
Μπορεί να μένουμε σπίτι, αλλά έχουμε φωνή!
Με όλη μας τη δύναμη φωνάζουμε:
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!

Τρίτη 21 Απριλίου 2020

Για την προμήθεια ψηφιακού εξοπλισμού για την εξ αποστάσεως διδασκαλία

Το Υπουργείο Παιδείας μετά τις δύο εγκυκλίους σχετικά με την κάλυψη των αναγκών εκπαιδευτικών και μαθητών σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (laptop ή/και tablet), τώρα, με νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 13/4/2020 (ΦΕΚ Α’ 84), με το Άρθρο 27 ουσιαστικά «πετάει το μπαλάκι» στις Σχολικές Επιτροπές να καλύψουν αυτές τις ανάγκες, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα στους Δήμους και τις Περιφέρειες να δώσουν έκτακτη χρηματοδότηση στις Σχολικές Επιτροπές για το σκοπό αυτό από τους δικούς τους, πετσοκομμένους ούτως ή άλλως, προϋπολογισμούς. Είναι προφανές, ότι το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση δεν σκοπεύουν να δώσουν ούτε ένα ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση!

Η Διοίκηση του Δήμου, στα πλαίσια της παραπάνω ΠΝΠ, έχει ήδη στείλει στα Σχολεία σχετική πρόσκληση, περιορίζοντας όμως τη δυνατότητα να καλυφθούν οι ανάγκες στις απολύτως αναγκαίες περιπτώσεις, λαμβάνοντας υπ’ όψη ιδίως την οικονομική αδυναμία, την τυχόν ένταξη σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού, την παντελή έλλειψη υπολογιστή στην οικογένεια κ.α.

Εμείς, η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Χαλανδρίου, είμαστε κάθετα αντίθετοι με την παραπάνω τη διαδικασία. Είναι απαράδεκτη η προσπάθεια της Πολιτείας να ρίξει στους Διευθυντές των Σχολείων την ευθύνη να αποφασίσουν ποιοι έχουν και ποιοι όχι την ανάγκη να προμηθευτούν εξοπλισμό. Ιδίως σε μια συγκυρία όπως αυτή που ζούμε όπου η τηλεργασία τείνει να γίνει καθεστώς και είναι αναγκαίο κάθε μέλος της οικογένειας να διαθέτει υπολογιστή ή tablet. Για εμάς, η Πολιτεία θα όφειλε να παρέχει σε όλους τους μαθητές, όλες τις μαθήτριες τον αναγκαίο εξοπλισμό, μαζί με γρήγορη και αξιόπιστη σύνδεση στο internet, ακόμη και χωρίς την ανάγκη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Μαζί με την Ομοσπονδία Γονέων Αττικής και την ΑΣΓΜΕ διεκδικούμε, και σας καλούμε, Συλλόγους Γονέων, Γονείς, Εκπαιδευτικούς, να διεκδικήσετε κι εσείς μαζί μας, εδώ και τώρα:
  • Να εξασφαλιστούν με ενιαίο τρόπο για όλους τους μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς όλα τα αναγκαία μέσα: δωρεάν tablet / laptop, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet. 
  • Η παραπάνω κάλυψη μαθητών και σχολείων σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό πρέπει να είναι με έκτακτη κρατική χρηματοδότηση και όχι από τα ταμεία των Σχολικών Επιτροπών ή από τον προϋπολογισμό των Δήμων και των Περιφερειών. Για να μην επιβαρυνθούμε επιπλέον για την Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση για την οποία φορολογούμαστε ήδη. 
  • Να μην υπάρξουν εμπλοκές ιδιωτών – χορηγών στον εξοπλισμό και την λειτουργία των σχολείων. 
  • Καμία διακοπή ρεύματος ή σύνδεσης στο διαδίκτυο για κανένα σπίτι. 
  • Απαιτούμε από την Πολιτεία αυτό που δικαιούνται τα παιδιά μας: αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλους.