Δευτέρα 11 Μαΐου 2020

Βιντεοσκόπηση και Αναμετάδοση Μαθημάτων

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Δήμου Χαλανδρίου είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην βιντεοσκόπηση και αναμετάδοση online των μαθημάτων στην τάξη (που με διαδικασίες fast – track η κυβέρνηση έφερε και ψήφισε στις 8 Μαΐου αργά το βράδυ) και υιοθετούμε τις διατυπωμένες θέσεις σωματείων εκπαιδευτικών:
  • Αυτή η ρύθμιση δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.
  • Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δεν μαγνητοσκοπείται αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Την ίδια στιγμή αφήνει ανήλικα παιδιά ανυπεράσπιστα μπροστά σε οποιονδήποτε «καλοθελητή»!
  • Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη).
  • Η σχέση εμπιστοσύνης, που με τόσο κόπο χτίζουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες, παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. Πώς προστατεύονται για παράδειγμα οι μαθητές μας αν μια αφελής απάντηση ενός μαθητή γίνει viral και τον στιγματίσει σε όλη του ζωή; Η ίδια η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια κάμερα!
  • Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση που δεν είναι ούτε για livestreaming, ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Το Υπουργείο Παιδείας χωρίς να λογαριάζει τίποτα μετατρέπει τα σχολικά μαθήματα σε «big brother».
  • Η εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στο σχολείο δεν είναι «webinar». Δεν είναι τυφλή (ανα)μετάδοση τυποποιημένη γνώσης. Δεν είναι ούτε το ισοδύναμο της μελέτης τόμων βιβλιογραφίας. Είναι πάνω απ’ όλα άσκηση κοινωνικοποίησης και διάπλαση χαρακτήρα.
  • Οι εκπαιδευτικοί, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, στις ειδικές εκπαιδευτικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν, στάθηκαν με όλα τα μέσα δίπλα στους μαθητές μας χωρίς καμία απολύτως στήριξη από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Γνωρίζουμε τον τρόπο να σταθούμε έμπρακτα και ουσιαστικά δίπλα σε όλους τους μαθητές μας και σε αυτές τις νέες συνθήκες.
  • Η στάση του Υπουργείου Παιδείας είναι εξαιρετικά επικίνδυνη! Η τροπολογία που ψηφίστηκε υπερβαίνει κάθε όριο, αφού κλείνει το μάτι σε όποιον μαθητή δε θέλει να έρθει στο σχολείο, να παρακολουθεί το μάθημα από το σπίτι του! Δηλαδή, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία να μην είναι υποχρεωτική για όλους!
Καλούμε τον Δήμο Χαλανδρίου που είναι αρμόδιος για τις σχολικές υποδομές, να πάρει απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου καταδικάζοντας την συγκεκριμένη απόφαση και να μην επιτρέψει να εγκατασταθεί στα σχολεία μας ο εξοπλισμός βιντεοσκόπησης των μαθημάτων.

Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων να μην συναινέσουν στην βιντεοσκόπηση των παιδιών τους, να κινητοποιηθούν και να εμποδίσουν να εγκατασταθεί τυχόν εξοπλισμός βιντεοσκόπησης και να μην επιτρέψουν στα παιδιά τους να παρακολουθούν μαθήματα στην περίπτωση που βιντεοσκοπούνται.

Καλούμε τα παιδιά να αντιδράσουν με τα συλλογικά τους όργανα.

Σάββατο 9 Μαΐου 2020

Για το άνοιγμα των Σχολείων

Τα σχολεία ανοίγουν την Δευτέρα 11 Μαΐου για την Γ΄ Λυκείου και την Δευτέρα 18 Μαΐου για τα Γυμνάσια και τις Α΄ & Β΄ τάξεις Λυκείου. Ανοίγουν με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας μετά από εισήγηση της αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής.

Οι ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας μας δημιούργησαν πολλά ερωτηματικά, ανησυχίες και έντονο προβληματισμό γνωρίζοντας την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία με την χρόνια υποχρηματοδότηση, τις ακατάλληλες κτιριακές υποδομές, την έλλειψη προσωπικού καθαριότητας, τα εκπαιδευτικά κενά κ.α.

Ο ρόλος των Οργανώσεων Γονέων είναι να υπερασπιστούμε τη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία όλων των μαθητών, την υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης, τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου σήμερα αλλά και με ορίζοντα τη νέα σχολική χρονιά. Να είμαστε δηλαδή τα μάτια και τα αυτιά των γονιών στα σχολεία.

Πρώτη προτεραιότητά μας είναι να διασφαλιστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με ασφάλεια, δηλαδή να εξασφαλιστούν μέτρα προστασίας και ατομικής υγιεινής για το σύνολο της σχολικής κοινότητας, με ευθύνη του Κράτους και χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Οι οδηγίες του Υπουργείου για τους όρους με τους οποίους πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία δικαιώνουν τις πάγιες διεκδικήσεις του Γονεϊκού κινήματος, οι οποίες πρέπει να γίνουν πλέον πράξη έστω και με αφορμή την επιδημία του Covid-19. Συγκεκριμένα:

  1. Μέγιστος αριθμός 15 μαθητών ανά τάξη για λόγους πλέον όχι μόνο παιδαγωγικούς αλλά και δημόσια υγείας
  2. Μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία καθ' όλο το ωράριο λειτουργία του
  3. Νοσηλευτές και προσωπικό υπηρεσιών υγείας στα σχολεία
  4. Σύγχρονες σχολικές υποδομές.
  5. Προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.

Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων να βρεθούν στα σχολεία ώστε να ελέγξουν αν τηρούνται τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, αν υπάρχει προσωπικό καθαριότητας και πώς υλοποιούνται συνολικά τα μέτρα που εξήγγειλε το Υπουργείο Παιδείας. Απευθυνόμαστε στη Διεύθυνση του σχολείου, στη Δημοτική Αρχή και στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε περίπτωση που δεν τηρούνται τα μέτρα, και ενημερώνουμε σχετικά την Ένωση. Είμαστε σε επαγρύπνηση για να αντιδράσουμε και να κινητοποιηθούμε.

Κυριακή 3 Μαΐου 2020

Για το Νομοσχέδιο για την Παιδεία

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Εμείς, γονείς όλων των βαθμίδων των σχολείων, θέλουμε να καταγγείλουμε και τον τρόπο αλλά και το περιεχόμενο του αντι-εκπαιδευτικού νομοσχεδίου που κατέβηκε προς συζήτηση, από το Υπουργείο Παιδείας, εν μέσω πανδημίας και με τον λαό κλεισμένο στα σπίτια του! Ένα νομοσχέδιο το οποίο περιλαμβάνει ό,τι πιο αντιδραστικό προσπαθούν εδώ και χρόνια, όλες οι κυβερνήσεις να περάσουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και έχει βρει την κατακραυγή όλων όσων ασχολούνται με την εκπαίδευση, εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, μαθητών και γονέων.

Κάνουμε ξεκάθαρο ότι δεν χωράει συζήτηση ένα νομοσχέδιο, που για τα παιδιά μας επιφυλάσσει,  ένα σχολείο όπου:
  • Αυξάνεται ο αριθμός μαθητών ανά τάξη σε αίθουσες κλουβιά και κοντέινερ, πόσο μάλλον την εποχή του Κορονοϊού! Στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία στα 26, σε Γυμνάσια και Λύκεια αυτό θα ορίζεται με Υπουργικές Αποφάσεις, δηλαδή λάστιχο!!!!
  • Βάζει «προτεραιότητες» στις ανάγκες για την Ειδική Αγωγή που σημαίνει ότι θα αφήνει χιλιάδες μαθητές χωρίς παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης κ.α.
  • Στα νηπιαγωγεία μιλάνε για «αναβάθμιση» εισάγοντας Αγγλικά και πληροφορική(!), την ίδια ώρα που δεν έχουν ξοδέψει δεκάρα για τις ανάγκες της 2χρονης προσχολικής αγωγής, που ο σχεδιασμός περιλαμβάνει μέχρι και κοντέινερ σε αυλές σχολείων, χωρίς κουζίνα και χώρο σίτισης, χωρίς προσωπικό.
  • Επανέρχεται η τράπεζα θεμάτων από την Α’ Λυκείου (την προηγούμενη φορά που εφαρμόστηκε, ο αριθμός μαθητών που απέτυχαν αυξήθηκε κατά 600%)
  • Ανώτερο όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη, αποκλείοντας χιλιάδες μαθητές από τη δυνατότητα να συνεχίσουν τη φοίτησή τους.
  • Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τη τοπική διοίκηση, θα πρέπει να διαλέγουν χορηγίες, χωρίς να αναλαμβάνει το κράτος τις υποχρεώσεις του για πλήρη κάλυψη των αναγκών σε εξοπλισμό και υποδομές!
Είναι αρκετά αυτά για να κρίνουμε ότι είναι αντι-εκπαιδευτικό, επιφυλάσσει ακόμα χειρότερους όρους και γι’ αυτό το απορρίπτουμε! Να αποσυρθεί τώρα! Οι γονείς θα συνεχίσουμε να είμαστε στο πλευρό των παιδιών μας και των εκπαιδευτικών για ένα πλήρες, σύγχρονο και δωρεάν σχολείο που θα καλύπτει όλες τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών.
Μπορεί να μένουμε σπίτι, αλλά έχουμε φωνή!
Με όλη μας τη δύναμη φωνάζουμε:
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!

Τρίτη 21 Απριλίου 2020

Για την προμήθεια ψηφιακού εξοπλισμού για την εξ αποστάσεως διδασκαλία

Το Υπουργείο Παιδείας μετά τις δύο εγκυκλίους σχετικά με την κάλυψη των αναγκών εκπαιδευτικών και μαθητών σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (laptop ή/και tablet), τώρα, με νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 13/4/2020 (ΦΕΚ Α’ 84), με το Άρθρο 27 ουσιαστικά «πετάει το μπαλάκι» στις Σχολικές Επιτροπές να καλύψουν αυτές τις ανάγκες, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα στους Δήμους και τις Περιφέρειες να δώσουν έκτακτη χρηματοδότηση στις Σχολικές Επιτροπές για το σκοπό αυτό από τους δικούς τους, πετσοκομμένους ούτως ή άλλως, προϋπολογισμούς. Είναι προφανές, ότι το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση δεν σκοπεύουν να δώσουν ούτε ένα ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση!

Η Διοίκηση του Δήμου, στα πλαίσια της παραπάνω ΠΝΠ, έχει ήδη στείλει στα Σχολεία σχετική πρόσκληση, περιορίζοντας όμως τη δυνατότητα να καλυφθούν οι ανάγκες στις απολύτως αναγκαίες περιπτώσεις, λαμβάνοντας υπ’ όψη ιδίως την οικονομική αδυναμία, την τυχόν ένταξη σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού, την παντελή έλλειψη υπολογιστή στην οικογένεια κ.α.

Εμείς, η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Χαλανδρίου, είμαστε κάθετα αντίθετοι με την παραπάνω τη διαδικασία. Είναι απαράδεκτη η προσπάθεια της Πολιτείας να ρίξει στους Διευθυντές των Σχολείων την ευθύνη να αποφασίσουν ποιοι έχουν και ποιοι όχι την ανάγκη να προμηθευτούν εξοπλισμό. Ιδίως σε μια συγκυρία όπως αυτή που ζούμε όπου η τηλεργασία τείνει να γίνει καθεστώς και είναι αναγκαίο κάθε μέλος της οικογένειας να διαθέτει υπολογιστή ή tablet. Για εμάς, η Πολιτεία θα όφειλε να παρέχει σε όλους τους μαθητές, όλες τις μαθήτριες τον αναγκαίο εξοπλισμό, μαζί με γρήγορη και αξιόπιστη σύνδεση στο internet, ακόμη και χωρίς την ανάγκη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Μαζί με την Ομοσπονδία Γονέων Αττικής και την ΑΣΓΜΕ διεκδικούμε, και σας καλούμε, Συλλόγους Γονέων, Γονείς, Εκπαιδευτικούς, να διεκδικήσετε κι εσείς μαζί μας, εδώ και τώρα:
  • Να εξασφαλιστούν με ενιαίο τρόπο για όλους τους μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς όλα τα αναγκαία μέσα: δωρεάν tablet / laptop, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet. 
  • Η παραπάνω κάλυψη μαθητών και σχολείων σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό πρέπει να είναι με έκτακτη κρατική χρηματοδότηση και όχι από τα ταμεία των Σχολικών Επιτροπών ή από τον προϋπολογισμό των Δήμων και των Περιφερειών. Για να μην επιβαρυνθούμε επιπλέον για την Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση για την οποία φορολογούμαστε ήδη. 
  • Να μην υπάρξουν εμπλοκές ιδιωτών – χορηγών στον εξοπλισμό και την λειτουργία των σχολείων. 
  • Καμία διακοπή ρεύματος ή σύνδεσης στο διαδίκτυο για κανένα σπίτι. 
  • Απαιτούμε από την Πολιτεία αυτό που δικαιούνται τα παιδιά μας: αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλους.

Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2020

Αναπλήρωση Διδακτικών Ωρών

Πολλοί γονείς ρωτούν τι προβλέπεται για την αναπλήρωση των διδακτικών ωρών που μπορεί να έχουν χαθεί αν για κάποιο λόγο δεν λειτουργήσει το Σχολείο. Αυτές οι περιπτώσεις μπορεί να αφορούν εξωτερικούς παράγοντες (π.χ. θεομηνίες), απεργίες των εκπαιδευτικών, κινητοποιήσεις των μαθητών κλπ.

Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθούν τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σ' αυτές τις περιπτώσεις περιγράφεται στο Άρθρο 14 του Ν.4326/2015 (ΦΕΚ Α' 49), με το οποίο τροποποιήθηκε η παρ. 10 του Άρθρου 1 του Π.Δ. 104/1979.

Ενημέρωση 11 Φεβ. 2020


Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β' Αθήνας μας ενημέρωσε ότι πλέον ισχύει η Υ.Α. 79942/ΓΔ4/21-05-2019 (ΦΕΚ 2005, τ. Β'), 'Αρθρο 1, παρ. 8-9, της οποία παραθέτουμε το σχετικό απόσπασμα:

8) Σε περίπτωση απώλειας διδακτικών ωρών, η αναπλήρωση τους εξασφαλίζεται με τους ακόλουθους τρόπους: α) αξιοποίηση των σχολικών εορτών με την παράλληλη πραγματοποίηση των εορτών και των μαθημάτων, β) περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και γ) περικοπή περιπάτων και εκδρομών. Με την παύση της λειτουργίας του σχολείου και μέχρι να εξομαλυνθεί η λειτουργία του, ο/η Διευθυντής/ντρια συγκαλεί ανά εβδομάδα, τουλάχιστον, το Σχολικό Συμβούλιο, με σκοπό την αντιμετώπιση της κατάστασης. Μόλις εξομαλυνθεί η λειτουργία του σχολείου, ο/η Διευθυντής/ ντρια συγκαλεί αμέσως το Σχολικό Συμβούλιο, το οποίο εισηγείται στον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών τον τρόπο αναπλήρωσης των απολεσθεισών ωρών και ολοκλήρωσης της διδακτέας ύλης και ο Σύλλογος αποφασίζει σχετικά. Η απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών υποβάλλεται στον/στη Διευθυντή/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ενημέρωση.
9) Αν τα σχολεία δεν λειτουργήσουν για διάστημα μεγαλύτερο των δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών, το διδακτικό έτος μπορεί να παραταθεί για αντίστοιχο ή μικρότερο χρονικό διάστημα με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων μετά από εισήγηση του/της Περιφερειακού/ής Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Δεν γνωρίζουμε κατά πόσον είναι νομικά ορθό διάταξη Νόμου να αντικαθίσταται με Υ.Α. όμως σε κάθε περίπτωση, και αυτό είναι που ενδιαφέρει γονείς και μαθητές, το Σχολικό Συμβούλιο συνεδριάζει και υποβάλλει πρόταση  / εισήγηση.

Ακολουθεί η διάταξη του Ν.4326/2015:

Σε περίπτωση απώλειας διδακτικών ωρών, η αναπλήρωση τους εξασφαλίζεται με τους ακόλουθους τρόπους: α) Περικοπή περιπάτων και εκδρομών, β) Περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και γ) αξιοποίηση των σχολικών εορτών με την παράλληλη πραγματοποίηση των εορτών και των μαθημάτων.

Με την παύση της λειτουργίας του σχολείου και μέχρι να ομαλοποιηθεί η λειτουργία του, ο Διευθυντής συγκαλεί ανά εβδομάδα το σχολικό συμβούλιο, προς το σκοπό αντιμετώπισης της κατάστασης και διατύπωσης γνώμης για την προσήκουσα διαδικασία αναπλήρωσης των ωρών διδασκαλίας που έχουν χαθεί.

Μόλις ομαλοποιηθεί η λειτουργία του σχολείου, ο Διευθυντής συγκαλεί αμέσως και εκτάκτως το σχολικό συμβούλιο. Το σχολικό συμβούλιο υποβάλει πρόταση στον Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέσα σε πέντε ημέρες από την έναρξη λειτουργίας του σχολείου, σχετικά με τη διαδικασία αναπλήρωσης των ωρών διδασκαλίας που έχουν χαθεί, με γνώμονα την όσο το δυνατόν αρτιότερη ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης. Η διαδικασία αναπλήρωσης των απολεσθεισών ωρών διδασκαλίας πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα σε ένα τρίμηνο ή τετράμηνο από την ομαλοποίηση της λειτουργίας του σχολείου.

Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εισηγείται τον τρόπο αναπλήρωσης των μαθημάτων και της ολοκλήρωσης της διδακτέας ύλης στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης. Την απόφαση για την αναπλήρωση λαμβάνει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης.


Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2019

Για τα προβλήματα του 2ου ΚΕΣΥ

Την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019 στο 4ο ΓΕΛ Αγ. Παρασκευής πραγματοποιήθηκε συνάντηση συνεργασίας της προϊσταμένης και στελεχών του 2ου Κέντρου Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) Β΄Αθήνας, των Ενώσεων Συλλόγων Γονέων του Βόρειου Τομέα και του συλλόγου Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης «ο Περικλής» με θέμα τις υπηρεσίες, τη λειτουργία και τις ανάγκες του 2ου Κ.Ε.Σ.Υ.

Οι Ενώσεις μετέφεραν την απόγνωση των γονιών με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία που βλέπουν να χάνεται πολύτιμος χρόνος περιμένοντας να γίνει η αξιολόγηση των αναγκών των παιδιών τους. Ο μέσος χρόνος αναμονής για την αξιολόγηση ξεπερνά τα δύο χρόνια, ενώ αυξάνεται δραματικά για τα παιδιά που ο φάκελός τους κατατέθηκε στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού, δεν αξιολογήθηκαν και στο μεταξύ προχώρησαν στην επόμενη βαθμίδα (δευτεροβάθμια).

Η προϊσταμένη του 2ου ΚΕΣΥ αναφέρθηκε εκτενώς στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η δομή αυτή με ιδιαίτερη έμφαση στο μεγάλο πρόβλημα της στέγασης και στις συνέπειες που αυτό προκαλεί.

Το 2ο ΚΕΣΥ ΔΕΝ έχει στέγη. Φιλοξενείται προσωρινά σε αίθουσες που διατίθενται από σχολεία του Δήμου Αγ. Παρασκευής και πιο συγκεκριμένα στο 4ο ΓΕΛ, στο συγκρότημα των 1ου & 2ου ΕΠΑΛ, ενώ πρόσφατα ο Δήμος παραχώρησε και νέους χώρους στα πολυιατρεία.

Εξαιτίας της έλλειψης ενιαίου ξεχωριστού χώρου για τη δομή αυτή:

  • Επιτείνεται δραματικά ο χρόνος αναμονής των αξιολογήσεων των αιτήσεων
  • Καθίσταται δυσλειτουργική η υπηρεσία στην οργάνωση και στη διαχείριση των υποθέσεων
  • Χάνεται η απαιτούμενη σε αυτές τις περιπτώσεις διακριτικότητα και εμπιστευτικότητα, αφού οι εξεταζόμενοι προσέρχονται σε σχολεία εν ώρα λειτουργίας
  • Λόγω της παντελούς έλλειψης διακριτικότητας, συγκεκριμένες περιπτώσεις παιδιών και γονέων αρνούνται να προσέλθουν προς αξιολόγηση φοβούμενοι την έκθεση
  • Προκαλούνται πολλές δυσλειτουργίες και στα ίδια τα σχολεία που φιλοξενούν τη δομή

Η στέγαση των ΚΕΣΥ ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα των αντίστοιχων Περιφερειών.
Η πλειονότητα των 2ων ΚΕΣΥ βρίσκονται αντιμέτωπα με την έλλειψη στέγης.

Στην περίπτωση του 2ου ΚΕΣΥ Β΄Αθήνας οι ενέργειες για τη μίσθωση χώρων στέγασης έχουν ξεκινήσει από τον Ιανουάριο 2019, έχει τελεσφορήσει ο διαγωνισμός και έχουν υποβληθεί προτάσεις για δύο ακίνητα. Αρχές Ιουνίου 2019 ορίστηκε η επιτροπή καταλληλότητας από την Περιφέρεια Αττικής προκειμένου να αποφασίσει για τα ακίνητα.

Τέλη Νοεμβρίου 2019, σχεδόν 6 μήνες μετά,
η Επιτροπή Καταλληλότητας ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙ ΑΚΟΜΑ τα ακίνητα
και δεν έχει αποφασίσει για την τύχη του 2ου ΚΕΣΥ Β΄Αθήνας
που εξυπηρετεί 283 σχολικές μονάδες και 40.000 μαθητές!

Για άλλη μια φορά το γονεϊκό κίνημα καλείται να αγωνιστεί για το αυτονόητο, για το ελάχιστο.

Οι Ενώσεις, μαζί με την Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, θα διεκδικήσουμε αυτό που οφείλουμε στα παιδιά μας.

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2019

Ανακοίνωση για την επίθεση που δέχεται η Ένωση

Εκεί που μας χρωστούσαν, μας πήραν και το βόδι

Για μια ακόμη φορά η Δημοτική Αρχή κατηγορεί την Ένωση για «μικροπολιτικά παιγνίδια» και για «κακόβουλη παραπληροφόρηση» επειδή η Ένωση απλά και μόνο επιτελεί τον θεσμικό της ρόλο, δηλαδή, να διατυπώνει την άποψή της για τα προβλήματα της εκπαίδευσης, να ασκεί την κριτική της για τις πράξεις ή τις παραλείψεις των αρμοδίων φορέων της Πολιτεία και να προσπαθεί να κινητοποιεί δυνάμεις ασκώντας πίεση για την επίλυση των προβλημάτων.

Επειδή, λοιπόν, η Ένωση αναφέρεται πάντοτε σε πραγματικά δεδομένα και γεγονότα, επειδή ο λόγος της είναι πάντοτε τεκμηριωμένος, ιδίως όταν είναι οξύς, ας απαντήσει η Δημοτική Αρχή στους γονείς που εύλογα ανησυχούν σε ποια και τι είδους σχολεία θα πάνε του χρόνου τα παιδιά τους, αλλά και σε όλους τους πολίτες του Χαλανδρίου, στα ακόλουθα ερωτήματα:

  1. Στις 875 θέσεις στα νηπιαγωγεία της πόλης που ισχυρίζεται ότι υπήρχαν περιλαμβάνονται και θέσεις σε «αίθουσες» που δημιουργήθηκαν καταχρηστικά και κατά παράβαση κάθε κανόνα ασφαλείας σε προθαλάμους και διαδρόμους νηπιαγωγείων, όπως έγινε πέρυσι στο 2ο Νηπιαγωγείο και το 16ο Νηπιαγωγείο; 
  2. Στις 875 θέσεις στα νηπιαγωγεία της πόλης που ισχυρίζεται ότι υπήρχαν περιλαμβάνονται και θέσεις σε αίθουσες Δημοτικών Σχολείων, αφού δεν υπάρχουν κτήρια για Νηπιαγωγεία, όπως στο 8ο Νηπιαγωγείο που χρησιμοποιεί αίθουσα διδασκαλίας από το 6ο Δημοτικό κι όπως το 13ο Νηπιαγωγείο που χρησιμοποιεί την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 13ου Δημοτικού; 
  3. Αν υπήρχαν 875 θέσεις στα νηπιαγωγεία της πόλης μας γιατί πέρυσι υπήρχαν μόνο 773 εγγραφές νηπίων και προνηπίων; Υπήρξαν ή όχι περιπτώσεις που προνήπια γράφτηκαν στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου επειδή ήταν υπεράριθμα στα νηπιαγωγεία τους;
  4. Αν υπήρχαν τόσες κενές θέσεις στα νηπιαγωγεία της πόλης μας γιατί να στείλει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης 11 προνήπια που ανήκαν στο 8ο Νηπιαγωγείο Χαλανδρίου σε Νηπιαγωγείο της …Νέας Φιλοθέης Αμαρουσίου την προηγούμενη σχολική χρονιά;
  5. Αφού κάθε χρόνο στα Δημοτικά Σχολεία του Χαλανδρίου εγγράφονται περί τα 500 παιδιά στην πρώτη τάξη, πράγμα που σημαίνει ότι ο αριθμός νηπίων και προνηπίων είναι περί τα 1000 παιδιά κάθε χρονιά, πώς γίνεται να επαρκούν οι 875 θέσεις των νηπιαγωγείων της πόλης; Σε ποια νηπιαγωγεία θα πηγαίνουν τα 125 παιδιά που περισσεύουν;
  6. 773 εγγραφές στις υποτιθέμενες 875 θέσεις σημαίνει κατά μέσον όρο 22 παιδιά ανά τμήμα ή 88% πληρότητα. Πόσο φρόνιμο (και πόσο επιθυμητό) είναι να προγραμματίζει κανείς με γνώμονα ότι κάθε σχολική χρονιά κάθε σχολείο θα έχει 100% πληρότητα;

Όλα τα παραπάνω με 25 παιδιά ανά τμήμα και όχι με 15 που είναι πάγιο αίτημά μας, αίτημα που υποστήριζε και η σημερινή Δημοτική Αρχή όταν ήταν στην αντιπολίτευση. Με 15 παιδιά ανά τμήμα χρειαζόμαστε πολλές επιπλέον αίθουσες, αλλά και νέα σχολεία.

Η Ένωση πάντοτε παρεμβαίνει στον δημόσιο διάλογο, καταθέτει προτάσεις και διεκδικεί λύσεις στη βάση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών μας και τοποθετείται με βάση πραγματικά στοιχεία και στέρεα επιχειρηματολογία. Οι θέσεις μας για το κτηριακό πρόβλημα των σχολείων του Χαλανδρίου, και όχι μόνο γι’ αυτό, είναι γνωστοποιημένες και πριν από τον Μάρτιο του 2018, και η τεκμηρίωσή μας είναι δημοσιοποιημένη από τον περασμένο Φεβρουάριο. Μέχρι σήμερα δεν έχει διατυπωθεί από κανέναν φορέα ούτε ένα επιχείρημα που να αντικρούει τις διαπιστώσεις μας.

Η Ένωση, φυσικά, ουδέποτε θα μπορούσε να έχει συμφωνήσει σε «τακτοποίηση» του προβλήματος της επάρκειας θέσεων στα νηπιαγωγεία μέσω της εγκατάστασης προκατασκευασμένων οικίσκων – και οι γονείς που τους εκπροσωπούμε και που μας εμπιστεύονται το γνωρίζουν πολύ καλά.

Προκαλούμε την Διοίκηση του Δήμου να ανατρέξει στα πρακτικά των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και στο πρωτόκολλο του Δήμου την τελευταία πενταετία που ασκεί τη διοίκηση και να δημοσιοποιήσει τις παρεμβάσεις και τα έγγραφα που έχει στείλει η Ένωση Γονέων. Να γνωστοποιήσει επίσης σε ποιες από τις δράσεις – παραστάσεις διαμαρτυρίας των οργάνων μας, ΑΣΓΜΕ, Ομοσπονδίας Γονέων, Ένωσης, ήταν παρούσα για να μας συμπαρασταθεί απέναντι στην πολιτεία στα δίκαια αιτήματα του Γονεικού κινήματος.

Οι παρεμβάσεις μας πάντοτε αποσκοπούν στη βελτίωση της δημόσιας δωρεάν παιδείας με γνώμονα τις ανάγκες των παιδιών μας.

Λογοδοτούμε μόνο στους γονείς που εκπροσωπούμε και που μας εμπιστεύονται και δεν έχουμε να απολογηθούμε σε κανέναν για τη δράση μας.

Το Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Μαθητών του Δήμου Χαλανδρίου